گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

بازدهی منفی بورس در نخستین هفته بهمن ماه

فعالان بازار سهام در شروع دومین ماه زمستان، بازهم شاهد روند نزولی شاخص کل بورس بودند. این در حالی است که در سه هفته قبل تر نیز بیش از ۱۱۷ هزار واحد ریزش به ثبت رسیده بود.
کد خبر : ۱۳۰۰۹۳
بورس

گزارش خبرنگار ایبِنا؛ در اولین هفته از بهمن ماه ۱۴۰۰، شاخص کل بورس در ادامه روند نزولی سه هفته گذشته، با افت بیش از ۵۰ هزار واحدی مواجه شد و در نهایت بازهدی منفی ۳.۹۱ درصدی به ثبت رسید.


بررسی روند هفتگی بورس نشان می دهد در اولین روز هفته (شنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲ هزار و ۴۱۱ واحدی معادل ۰.۱۹ درصدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۰۵ واحد رسید. این در حالی است که نمادهای معاملاتی فولاد، شپنا، شتران، شبندر و شبریز با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. زا سوی دیگر، در پایان این روز، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۴۷۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۲ هزار و ۹۷۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۶ هزار و ۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحدی معادل ۱.۹۷ درصدی به یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۴۶ واحد رسید. این در حالی است که نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، تاپیکو و نوری با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر،  معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۷۴۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۵ هزار و ۷۴۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۴۵۰  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۱ هزار و ۸۲۴ واحدی معادل ۱.۷۴ درصدی به یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۶۸۸ واحد رسید. این  در حالی است که نمادهای معاملاتی فملی، فارس، کچاد، تاپیکو و وامید با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر،  معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۴۱۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۹ هزار و ۲۹۰ نوبت معامله و به ارزش ۳۱ هزار و ۱۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۶ هزار و ۶۵۹ واحدی معادل ۲.۱۶ درصدی به یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۴۷ واحد رسید. این در حالی است که  نمادهای معاملاتی پارسان، فارس، نوری، شپدیس و پارس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۴۲۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۸ هزار و ۵۱۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین روز هفته (چهارشنبه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱ هزار و ۴۹۶ واحدی معادل ۱.۷۸ درصدی به یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۴۲۲ واحد رسید. به گونه ای که نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، فارس، وغدیر و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، در پایان این روز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۹۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۳۸ هزار و ۴۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۶۴۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


نمادهای پُر تراکنش بورس


در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و سایپا (خساپا)  در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر